Comment pouvons-nous vous aider ?

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Quelles sont vos directives et conditions actuelles ?

Directives

Pour garantir une réservation sans problème et sans difficultés inutiles, veuillez :

  • Préparez vos affaires avant l'arrivée de nos mates.
  • Indiquez quels cartons sont fragiles et comment ils doivent être orientés.
  • Séparez vos affaires en catégories respectives : meubles, cartons (par taille, le cas échéant) et petits objets. Les plus gros articles de chaque catégorie doivent être placés plus près de la porte.
  • Videz tous les tiroirs des meubles et les placards, et fermez les portes avec du ruban adhésif.
  • Assurez-vous que le chemin vers la porte et vers la rue est libre de tout obstacle.
Conditions

L'estimation du prix est basée sur les détails spécifiques que vous fournissez pendant le processus de réservation. Toute modification de votre réservation ou toute information inexacte ou mal présentée peut entraîner des frais supplémentaires.

Pour les réservations comprenant une adresse avec un accès par ascenseur, il est de votre responsabilité de réserver l'ascenseur de votre immeuble pour la durée appropriée. Si vous ne réservez pas l'ascenseur de votre immeuble, vous devrez payer une pénalité déterminée par le nombre d'heures supplémentaires accumulées par nos mates qui attendent ou partagent l'ascenseur avec d'autres résidents de l'immeuble.

Assurez le stationnement de notre camion dans les zones où il n'y a pas de place pour un stationnement double. Nos camions ont besoin d'un espace de stationnement d'environ 2 à 3 longueurs de voiture. Pour ce faire, vous pouvez par exemple utiliser des pylônes, garer vos propres véhicules à la place des nôtres ou demander à vos voisins d'utiliser leurs places de stationnement. Si vous ne parvenez pas à réserver le stationnement, vous risquez d'être retardé et de devoir payer des heures supplémentaires.

Si vous avez choisi l'option “rouler avec mon Mate” vous devez vous assurer que vous suivez toutes les règles de la sécurité public en vigueur concernant la pandémie de la COVID-19 ; portez votre masque à tout moment, minimisez la quantité de surfaces que vous touchez, et assurez-vous de vous désinfecter/laver les mains avant et après. Si vous ne respectez pas ces règles, notre mate se réserve le droit de vous refuser la sortie.

Un dépôt non remboursable équivalent à 20 % du devis de votre réservation sera facturé 24 heures après que vous ayez effectué votre réservation. Cela se fait via les informations de paiement que vous fournissez dans les étapes de paiement. Le solde de 80 % est autorisé 48 heures avant la date/heure de votre réservation.

Nous vous recommandons vivement de prendre un moment supplémentaire pour passer en revue nos politiques d'entreprise. Pour obtenir la liste complète de nos politiques d'entreprise concernant les réservations, veuillez cliquer ici : https://www.movemate.ca/policies.

Toutes les réservations sont soumises aux mêmes conditions et politiques d'entreprise.

Que faire si je pense que l'on ne devrait pas me facturer des frais supplémentaires ?

Si l'on vous demande de payer des frais supplémentaires et que vous pensez qu'ils ne sont pas justifiés, clavardez avec nous ou envoyez-nous un courriel à support@movemate.io avec votre demande détaillée et un représentant vous aidera à résoudre le problème. Nous appelons également chacun de nos clients après le déménagement pour en savoir plus sur leur expérience et sur la façon dont nous pouvons améliorer nos services. Il est crucial pour nous, chez MoveMate, de rendre votre déménagement aussi facile et agréable que possible.

Y a-t-il des frais cachés ou des coûts de transaction lors de la réservation par MoveMate ?

Il n’y a aucun frais caché, ni frais de transaction lorsque vous choisissez MoveMate! Il convient de noter que le prix convenu et le temps estimé dépendent entièrement des informations que vous fournissez au cours du processus de réservation et les reflètent. Cela signifie que dans les cas où il y a des éléments non divulgués, il y aura également des frais de pénalité associés. En plus des éléments non divulgués, il est de la plus haute importance que vous n'oubliiez pas de réserver les ascenseurs et les places de parking pour éviter tout frais supplémentaire.

Quelle est votre politique d'annulation ?

Une fois la réservation effectuée, vous disposez de 24 heures pour annuler sans payer de pénalité. Si vous annulez à n'importe quel moment après les premières 24 heures, vous perdrez votre acompte, qui est égal à 20 % du montant total de votre réservation. Les annulations effectuées dans les 48 heures précédant la date/heure de la réservation seront facturées pour les 80 % restants, sans exception.

Toutes les réservations de dernière minute - réservations effectuées 48 heures ou moins avant la date et l'heure souhaitées - sont facturées à 100 % du montant de la réservation. Aucune exception.

Une caution est-elle requise ?

Oui, MoveMate exige un acompte égal à 20 % de votre devis de réservation, qui est collecté 24 heures après que vous ayez effectué une réservation. Ce dépôt est prélevé sur le mode de paiement fourni lors de la réservation.

Que se passe-t-il si je dois annuler en raison de la météo ?

En cas de mauvais temps, les réservations seront reprogrammées sans frais supplémentaires. Ces cas comprennent : une chute de neige fraîche (égale ou supérieure à 20 cm), une pluie verglaçante, du verglas en raison de températures très basses, des températures inférieures à -25℃, de la pluie abondante ou des orages. En fin de compte, cependant, c'est à la discrétion de MoveMate et de MoveMate uniquement de déterminer si les réservations doivent être reprogrammées.

Puis-je ajouter plusieurs adresses ?

Oui, MoveMate est capable d'accepter des réservations avec plus de 2 adresses. Nous travaillons à l'amélioration de notre plateforme de réservation pour inclure ceci dans votre réservation directement ! Pour l'instant, les adresses supplémentaires doivent être incluses dans la section "notes" au bas de la page de résumé de votre réservation - notre équipe de support vous contactera dans les heures qui suivent pour vous fournir une nouvelle estimation de prix.

Vous disposez d'un délai de grâce de 24 heures pour annuler votre réservation sans frais si le nouveau prix estimé ne vous convient pas.

Une caution est-elle requise ?

Oui, MoveMate exige un acompte égal à 20 % de votre devis de réservation, qui est collecté 24 heures après que vous ayez effectué une réservation. Ce dépôt est prélevé sur le mode de paiement fourni lors de la réservation.

Puis-je donner un pourboire ? Qui le reçoit ?

MoveMate a récemment intégré la fonction de pourboire dans sa plateforme de réservation afin que vous puissiez l'inclure dans le paiement ! Tous les pourboires vont directement et uniquement à nos mates.

Comment puis-je payer mon déménagement ?

Nous acceptons actuellement les cartes de crédit Visa et MasterCard, les cartes de débit Visa et les paiements PayPal. Veuillez noter que si vous ne fournissez pas une carte de crédit ou un compte PayPal valide, vous ne pourrez pas effectuer de réservation.

MoveMate propose-t-il une assurance ? Que se passe-t-il en cas de dommages ?

Malheureusement, MoveMate ne fournit pas d'assurance pour votre déménagement. Dans la plupart des cas, votre assurance responsabilité civile locative ou habitation actuelle couvre les dommages causés à vos biens pendant votre déménagement.

Pour les dommages qui sont très clairement de la faute de nos mates, assurez-vous de prendre une photo et de la soumettre à notre équipe de support dans les 48 heures pour ouvrir une réclamation. S'il est prouvé que le dommage a eu lieu pendant le déménagement, nous travaillerons avec vous et notre mate pour résoudre le problème. Nos Mates sont des déménageurs professionnels qui sont formés aux méthodes les plus sûres pour déplacer vos objets en toute sécurité. Malheureusement, il arrive parfois que des accidents se produisent. Une compensation sera offerte en cas de dommage directement lié à la négligence de nos mates, selon une évaluation interne de MoveMate.

Puis-je accompagner mon chauffeur ?

Absolument ! Il vous suffit de cocher l'option "rouler avec mon Mate" lors de la réservation et de rencontrer le mate sur le lieu de ramassage. Toutefois, cette option n'est disponible que si la réservation concerne un seul mate. Il y aura une charge supplémentaire de 15 $.

Vendez-vous des boîtes et offrez-vous des services d'emballage ?

Oui ! MoveMates offre des boîtes de taille moyenne pour 4$ (avant taxes) par boîte et peut également inclure des services d'emballage (veuillez chatter avec nous aujourd'hui pour en savoir plus sur nos prix). Note : ces services ne doivent pas nécessairement être achetés ensemble. Si vous optez pour les services d'emballage uniquement, sachez que vous devrez également fournir du ruban adhésif et des outils d'emballage. Chatter avec nous dès aujourd'hui pour obtenir plus d'informations sur les prix !

Est-ce que vous vous débarrassez des vieux meubles/appareils ?

MoveMate peut certainement vous aider à vous débarrasser de vos vieux meubles ou électroménagers ! Nous vous demandons de bien vouloir inclure cette demande dans la section notes de votre réservation, qui se trouve sur votre page de résumé. Veuillez noter que vous pouvez être soumis à des frais supplémentaires en fonction des détails de votre demande et que par respect pour l’environnement, nous pouvons imposer de déposer les effets à l’écocentre le plus près de chez vous.

Offrez-vous uniquement des services de déménagement résidentiel ?

Non - MoveMate offre des services de déménagement et de livraison à toute personne ayant besoin de transporter un objet d'un endroit à un autre. Vous avez acheté des meubles dans un magasin qui avait des prix d'expédition insensés, ou quelque chose de Kijiji qui est trop grand pour être transporté à la maison par vous-même ? Nous pouvons vous aider !

Puis-je réserver un camion uniquement ?

Malheureusement, MoveMate n'est pas une société de location de camions et nous n'avons donc pas de camions à louer.

Pouvez-vous fixer ou retirer des articles accrochés aux murs ?

Malheureusement, MoveMate ne fournit pas le service supplémentaire de fication, tels que les téléviseurs. Vous êtes toujours le bienvenu pour inclure votre demande dans la section des notes de votre réservation et si nous sommes en mesure de le faire, nous serions heureux de le faire - il n'y a, cependant, aucune garantie.

Est-ce que vous montez ou démontez des meubles ?

Oui, MoveMate fournit ces services. Cette fonction n'a pas encore été intégrée dans la plateforme de réservation. Vous devez donc l'inclure dans la section "notes" de votre réservation, qui se trouve sur votre page de résumé.

Nos prix vont de 25 à 65 dollars par article nécessitant un montage ou un démontage. Voici une ventilation plus détaillée des prix :

  • Table : 25 $
  • Cadre de lit queen : 55 $
  • Cadre de lit king : 65 $
  • Cadre de lit double : 45 $
  • Cadre de lit simple : 35 $
  • Bureaux : 25 $
  • Porte de réfrigérateur : 55 $
  • Porte : 25 $

Acceptez-vous les demandes de réservation longue distance ?

MoveMates accepte effectivement les demandes de réservation longue distance, à condition que votre réservation commence ou se termine à Montréal. Les prix sont différents de ceux de nos réservations régulières et pour cette raison, vous devez remplir le formulaire suivant :

Formulaire de demande de déménagement longue distance

*Une fois rempli, notre équipe de support vous contactera dans les 24-48 heures pour vous fournir un prix estimé*.

Quels articles ne pouvez-vous pas déménager ?

Il y a des articles que nous ne pouvons malheureusement pas déplacer/livrer, y compris, mais sans s'y limiter, les articles pesant plus de 300 livres, les pianos à queue ou à queue de bébé, les pianos droits, les articles sur palettes, les fournitures pour la rénovation de la maison comme les revêtements de sol, les véhicules/motos, les objets dangereux et les objets inflammables. N'hésitez pas à discuter avec nous dès aujourd'hui pour confirmer si votre article en question ne figure pas dans la liste ci-dessus !

Avez-vous une taille minimale de réservation requise ?

Non, MoveMate accepte les réservations de toutes tailles. Veuillez garder à l'esprit que dans certains cas, si une réservation est estimée ne durer qu'une heure, il peut être extrêmement difficile pour nous d'affecter une équipe qui soit prête à l'exécuter et nous n'aurons d'autre choix que d'annuler (sans frais supplémentaires pour vous). Pour ce qui est des réservations requérant plusieurs heures de travail, nous pouvons fournir plus de Mates pour être en mesure de la compléter.

Puis-je ajouter plusieurs adresses ?

Oui, MoveMate est capable d'accepter des réservations avec plus de 2 adresses. Nous travaillons à l'amélioration de notre plateforme de réservation pour inclure ceci dans votre réservation directement ! Pour l'instant, les adresses supplémentaires doivent être incluses dans la section "notes" au bas de la page de résumé de votre réservation - notre équipe de support vous contactera dans les heures qui suivent pour vous fournir une nouvelle estimation de prix.

Vous disposez d'un délai de grâce de 24 heures pour annuler votre réservation sans frais si le nouveau prix estimé ne vous convient pas.

Puis-je réserver uniquement des Mates ?

Oui ! MoveMate peut vous fournir seulement des mates pour vous aider avec votre déménagement. Cette option est disponible sur la page de résumé lorsque vous complétez votre réservation.

Qu'entendez-vous par estimation en temps réel ?

Celle-ci est plutôt cool ! Lorsque vous passerez par les différentes étapes du processus de réservation, vous pourrez voir un prix estimé s'afficher automatiquement dans le coin supérieur droit de l'écran !

Comment calculez-vous le prix estimé de ma réservation ?

MoveMate utilise les adresses (accessibilité incluse) et le nombre total de pieds cubes de vos objets pour calculer le prix estimé de votre réservation en temps réel ! Dans le cas de réservations de dernière minute, de jours fériés et de périodes de pointe, il y a une augmentation automatique de nos tarifs forfaitaires qui sera déjà reflétée dans votre total estimé. Le prix estimé est calculé grâce à notre algorithme interne qui considère tous les détails de votre réservation.

Comment puis-je ajouter plusieurs adresses de pickup et de drop off ?

Actuellement, il n’est pas possible d’ajouter plusieurs adresses de pickup et de drop off lors de la réservation, vous devrez donc les indiquer dans les commentaires.

Puis-je monter dans le véhicule de mon déménageur?

Absolument! Il vous suffit de cocher l’option de “ride along” lors de la réservation et de rencontrer le Mate au lieu de pickup. L’option “ride along” n’est disponible que si vous avez réservé pour un Mate seulement à un frais de $15.

Avez-vous une solution de stockage ?

Nous ne proposons pas de solutions de stockage. Nous faisons seulement le déménagement. Si vous avez besoin d’entreposer vos objets, veuillez vous rendre chez notre partenaire MTL Mini Storage à l’adresse https://montrealministorage.com/fr/

Puis-je demander uniquement le camion (sans le déménageur/mate) ?

Malheureusement, nous ne fournissons pas uniquement le camion. Tous nos services incluent la main-d’œuvre. Dans ce cas, nous vous recommandons de réserver 1 Mate avec le camion.

MoveMate offre-t-il une assurance pour le déménagement ?

Dans 90% des cas, votre assurance responsabilité civile locative ou habitation actuelle couvre tout dommage causé à vos biens pendant votre déménagement. Toutefois, si quelque chose devait se briser et que cela était considéré comme la faute du compagnon, nous vous indemnisons.

Que me recommandez-vous de faire pour réserver mon déménagement ?

Chez Technologies MoveMate, nous vous recommandons de mettre tous les articles et services dont vous aurez besoin pour éviter de payer des frais supplémentaires. Veuillez également protéger vos biens de manière appropriée pour que le déménagement se passe bien !

Que faire si mes articles sont endommagés pendant le déménagement ?

Si un article est endommagé pendant le déménagement, assurez-vous d’avoir pris une photo de cet article. Vous disposez de 48 heures après le déménagement pour nous signaler le dommage si aucune solution n’est trouvée avec le Mate. S’il est prouvé que le dommage s’est produit pendant le déménagement, nous travaillerons avec vous et notre Mate pour résoudre le problème. Nos Mates sont des déménageurs professionnels qui travaillent avec Technologies MoveMate et sont formés selon les meilleures et les plus sécuritaires des méthodes pour déplacer vos objets en toute sécurité. Malheureusement, il arrive parfois que des accidents se produisent.

Que se passe-t-il si je pense que je ne devrais pas être facturé pour les frais supplémentaires?

Si on vous demande de payer des frais supplémentaires et que vous pensez que ce n’est pas justifié, discutez avec nous ou envoyez-nous un courriel à support@movemate.io avec votre demande détaillée et un représentant vous aidera à résoudre le problème. Nous appelons également chacun de nos clients après le déménagement pour en savoir plus sur votre expérience et sur la manière dont nous pouvons l’améliorer pour la suite. Il est crucial pour nous, chez Technologies MoveMate, de rendre votre déménagement aussi simple et agréable que possible.

Puis-je faire un déménagement de longue distance avec Technologies MoveMate

Oui. Technologies MoveMate offre des déménagements de longue distance si votre déménagement commence ou se termine à Montréal. Le prix sera différent d’un déménagement standard. Vous pouvez demander votre prix dans le chat ci-dessous.

Quel service fournit MoveMate?

Technologies MoveMate vous met en relation avec des déménageurs locaux (Mates) qui vous aideront à déménager vos biens d’un point A à un point B. Nos Mates viendront à votre lieu de pickup et chargeront vos biens dans leur camions et les transporteront à votre destination. Nos Mates utilisent différents véhicules tels que des fourgonnettes de cargaison, des fourgons Sprinter et des camions-caisses qui vous seront attribués en fonction de vos besoins.

Avec quels types de partenaires commerciaux travaillez-vous ?

MoveMate travaille avec un large éventail de partenaires dans différents secteurs, tels que les magasins de meubles et les grandes surfaces pour les partenariats B2B, ainsi que les sociétés immobilières, les entreprises de technologie immobilière et les unités de stockage pour les partenariats B2B2C.

Pourquoi MoveMate est-il différent ?

Nous sommes différents parce que nous sommes une solution technologique exclusive, sans actifs, qui fait correspondre l'offre et la demande pour créer de la valeur dans l'ensemble de l'écosystème de la livraison et du déménagement de gros articles. Nous offrons une solution complète, connectée et axée sur la technologie, développée spécifiquement pour répondre aux exigences de l'offre et de la demande. MoveMate crée une solution véritablement moderne pour livrer les objets les plus précieux des clients de manière intégrée, fiable et efficace.

Pourquoi devrais-je m'associer à MoveMate ?

Alors que le commerce électronique génère une demande accrue de meubles, de commandes de gros articles et de stockage, MoveMate construit l'écosystème de déménagement et de livraison le plus avancé pour répondre à ce besoin croissant. Nos solutions ont été créées avec nos partenaires à l'esprit pour répondre aux exigences de l'offre et de la demande, accroître l'accès aux clients et augmenter les revenus. Aujourd'hui, il n'existe aucune autre solution de déménagement qui permette aux entreprises de prop-tech et d'immobilier de monétiser les prospects et les utilisateurs.

En quoi MoveMate est-il différent des services de déménagement traditionnels ?

Alors que la technologie continue de nous rapprocher les uns des autres, il n'existe toujours pas de solution moderne pour livrer nos objets les plus précieux de manière simple, fiable et transparente. Grâce à notre écosystème intégré, nous rendons le déplacement des objets volumineux simple, flexible et rentable. Nous mettons l'accent sur l'expérience de nos clients, en veillant à ce que les systèmes que nous concevons rendent leur processus de déplacement et de livraison facile, fiable et sans tracas - tout cela du bout des doigts.

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Does MoveMate offer insurance? What if there are damages?

Unfortunately, MoveMate does not provide any insurance for your move. In most cases your current renter or home liability insurance covers any damages to your belongings during your move. For damages caused by our Mates during the move, please ensure you take a photo and submit it to our support team within 48 hours to open a damages claim. If the damage is proven to have occurred during the move, we will work with you and our Mate to address the issue. Our Mates are professional movers who are involved with MoveMate and are trained in the best and safest methods to move your items safely. Unfortunately, accidents do happen at times.‍‍

Do you sell boxes and offer packing services?

Yes to both! MoveMates offers medium boxes for $4 (before tax) a piece and can also include packing services (please chat with us today to find out more about our pricing). Note: these services do not need to be purchased together. If you are opting for packing services only, please be aware that you will be responsible for providing tape/packing tools as well. 

Do you dispose of old furniture/appliances?

MoveMate can definitely help you with disposing of your old furniture or appliances! We kindly ask that you include this request in the notes section of your booking, found on your summary page. Please note that you may be subject to additional charges depending on the details of your request.

Are you for residential moves only?

No - MoveMate offers moving and delivery services to anyone in need of transporting an item from one location to another. Bought furniture at a store that has insane shipping prices, or something from Kijiji that’s too big to carry home by yourself? We can help!

What are your current guidelines and terms?

We highly recommend you take an additional moment to go over our company policies. For our complete list of company policies regarding bookings, please click here: https://www.movemate.ca/our-policies

Are there any hidden fees or transaction costs when booking through MoveMate?

No. However, It should be noted that the agreed upon price + estimated time are entirely dependent on and reflective of the information you provide during the booking process. This does mean that in cases where there are undisclosed items, there will also be associated penalty fees. In addition to undisclosed items, it is of utmost importance that you remember to book elevators and save parking spots to avoid any overtime charges.

What if I end up having less items than originally listed?

We ask that you inform us of any items removed from your booking list at least 48 hours prior to your booking date/time so that we can make the necessary price adjustments to your booking if it's applicable. If you don’t inform us 48 hours before the scheduled move, we cannot accommodate any changes, and no exceptions can be made.

Can I change my booking?

We will always try our best to accommodate any requested changes to a booking. However, please note that there will also be extra charges, equivalent to 20% of the total cost, for any modifications to the reservation made 24 hours after booking.

What if I have to cancel due to the weather?

In cases of unexpected weather conditions that prevent the move from being completed safely, bookings will be rescheduled at no extra cost. These cases include: fresh snowfall (equal to or greater than 20cm), icy rain, black ice due to very low temperatures, or temperatures below -25℃. The decision to reschedule a booking rests solely with MoveMate and is subject to MoveMate’s discretion.

What is your cancellation policy?

Once a booking is placed, you have 24 hours to cancel and pay no penalties. If you cancel anytime after the first 24 hours, you will lose your deposit which is equal to 20% of your booking total. Cancellations made within the 48 hour mark of the booking date/time will be charged the remaining 80% of the booking, no exceptions.All last minute booking - bookings placed 48 hours or less before the desired time and date - are charged the full 100% of the booking estimate. No exceptions.‍

Do you accept long-distance booking requests?

Yes, we accept long distance moves as long as your booking starts or end in Montreal. Pricing is different from our regular bookings and because of this, you are required to fill our the following form: Long Distance Request Form

What do you mean by real time estimates?

This one is pretty cool! When you are going through the different steps of the booking process, you will be able to see an estimated price auto-populating in the top right hand corner of the screen!

How is the quote calculated?

MoveMate uses the addresses (accessibility included) and the total cubic feet of your items to calculate the real-time estimated price of your booking! In cases of last minute bookings, holidays, and rush periods, there is an automatic increase in our flat rates that will already be reflected in your estimated total.

Are there any items you cannot move?

There are items that we are unfortunately unable to move/deliver, including but not limited to: 

items exceeding 300lbs, grand or baby grand pianos, upright pianos, pallets with items stocked up, home renovation supplies such as flooring, vehicles/motorcycles, hazardous objects, and flammable objects. Please feel free to chat with us today to confirm if your item in question is not listed above!

Do you have a minimum booking size requirement?

No, MoveMate will accept bookings of all sizes. Please keep in mind that in some cases, if a booking is estimated to take only 1 hour, it may be extremely difficult for us to assign a team that is willing to perform it and we would have no choice but to cancel (at no additional cost to you).

Where can I select add-on features?

You can select any additional features at the end of the booking process, after you have selected a date and time. 

How far in advance should I be booking?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

Do you have a storage solution?

While MoveMate does not offer a moving solution, you can visit our partner Montreal Mini Storage here, for storage in the greater Montreal area.

Can I book for the truck only (no movers/mates)?

Unfortunately, we do not provide only the truck. All of our services include the labour. In situations like this, we recommend that you book for 1 Mate with a truck.

Why do I need to select all of the items I am moving?

At MoveMate, we recommend that you list all the items you require to be moved to avoid paying extra fees. Selecting all of your items allows us to give you an accurate quote so that you don’t have to rely on an hourly rate. We also want to make sure that our Mates are prepared to handle any special items or furniture to make sure that the move is done smoothly!

Can I change the details of my move after I have booked?

You can change the details of your move after booking by logging in to your account, and clicking on "previous moves".

How is MoveMate different from traditional moving services?

As technology continues to bring us closer together, there is still no modern solution to deliver our most precious items to use in an easy, trustworthy, and seamless manner. We make the movement of large items simple, flexible and cost-effective through our integrated ecosystem. Our focus is on our customers’ experience, ensuring that the systems we design make their moving and delivery process easy, reliable, and hassle-free - all at their fingertips.

What do you recommend that I do to book the move?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

Why should I partner with MoveMate?

As e-commerce drives greater demand for furniture and, large item orders and storage, MoveMate is building the most advanced moving and delivery ecosystem to answer this growing need.Our solutions have been created with our partners in mind to match the supply and demand requirements, increase access to clients, and grow revenue. Today, there is no other moving solution that allows prop-tech and real estate companies to monetize leads and users.

Why is MoveMate different?

We are different because we are an asset light, proprietary tech solution that matches supply and demand to create value throughout the large item delivery and moving ecosystem. We offer a comprehensive, connected, and tech-driven solution developed specifically to match the supply and demand requirements. MoveMate is creating a truly modern solution to deliver customers’ most precious items in an integrated, trustworthy, and proficient way.

What type of business partners do you work with?

MoveMate works with a diverse array of partners across various industries, such as furniture stores, large-scale retailers for B2B partnerships, as well as real estate companies, proptech firms, and storage units for B2B2C partnerships.

What does MoveMate provide?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

Does MoveMate offer insurance? What if there are damages?

Unfortunately, MoveMate does not provide any insurance for your move. In most cases your current renter or home liability insurance covers any damages to your belongings during your move. For damages caused by our Mates during the move, please ensure you take a photo and submit it to our support team within 48 hours to open a damages claim. If the damage is proven to have occurred during the move, we will work with you and our Mate to address the issue. Our Mates are professional movers who are involved with MoveMate and are trained in the best and safest methods to move your items safely. Unfortunately, accidents do happen at times.‍‍

Do you sell boxes and offer packing services?

Yes to both! MoveMates offers medium boxes for $4 (before tax) a piece and can also include packing services (please chat with us today to find out more about our pricing). Note: these services do not need to be purchased together. If you are opting for packing services only, please be aware that you will be responsible for providing tape/packing tools as well. 

Do you dispose of old furniture/appliances?

MoveMate can definitely help you with disposing of your old furniture or appliances! We kindly ask that you include this request in the notes section of your booking, found on your summary page. Please note that you may be subject to additional charges depending on the details of your request.

Are you for residential moves only?

No - MoveMate offers moving and delivery services to anyone in need of transporting an item from one location to another. Bought furniture at a store that has insane shipping prices, or something from Kijiji that’s too big to carry home by yourself? We can help!

What are your current guidelines and terms?

We highly recommend you take an additional moment to go over our company policies. For our complete list of company policies regarding bookings, please click here: https://www.movemate.ca/our-policies

Are there any hidden fees or transaction costs when booking through MoveMate?

No. However, It should be noted that the agreed upon price + estimated time are entirely dependent on and reflective of the information you provide during the booking process. This does mean that in cases where there are undisclosed items, there will also be associated penalty fees. In addition to undisclosed items, it is of utmost importance that you remember to book elevators and save parking spots to avoid any overtime charges.

What if I end up having less items than originally listed?

We ask that you inform us of any items removed from your booking list at least 48 hours prior to your booking date/time so that we can make the necessary price adjustments to your booking if it's applicable. If you don’t inform us 48 hours before the scheduled move, we cannot accommodate any changes, and no exceptions can be made.

Can I change my booking?

We will always try our best to accommodate any requested changes to a booking. However, please note that there will also be extra charges, equivalent to 20% of the total cost, for any modifications to the reservation made 24 hours after booking.

What if I have to cancel due to the weather?

In cases of unexpected weather conditions that prevent the move from being completed safely, bookings will be rescheduled at no extra cost. These cases include: fresh snowfall (equal to or greater than 20cm), icy rain, black ice due to very low temperatures, or temperatures below -25℃. The decision to reschedule a booking rests solely with MoveMate and is subject to MoveMate’s discretion.

What is your cancellation policy?

Once a booking is placed, you have 24 hours to cancel and pay no penalties. If you cancel anytime after the first 24 hours, you will lose your deposit which is equal to 20% of your booking total. Cancellations made within the 48 hour mark of the booking date/time will be charged the remaining 80% of the booking, no exceptions.All last minute booking - bookings placed 48 hours or less before the desired time and date - are charged the full 100% of the booking estimate. No exceptions.‍

Is a deposit required?

Yes, MoveMate requires a deposit equal to 20% of your booking estimate which is collected 24 hours after you place a booking. This deposit is collected from the method of payment provided during booking.

How do I pay?

We currently accept Visa and MasterCard credit cards, Visa Debit cards and PayPal payments. Please note that without providing a valid credit card/paypal account, you will be unable to place a booking. However, your card will not be charged until the move is complete. 

Do you mount or dismount furniture?

We would love to see if our team can accommodate it if you request in the notes section of your booking form. Unfortunately, we are unable to guarantee the service.

Do you accept long-distance booking requests?

Yes, we accept long distance moves as long as your booking starts or end in Montreal. Pricing is different from our regular bookings and because of this, you are required to fill our the following form: Long Distance Request Form

What do you mean by real time estimates?

This one is pretty cool! When you are going through the different steps of the booking process, you will be able to see an estimated price auto-populating in the top right hand corner of the screen!

How is the quote calculated?

MoveMate uses the addresses (accessibility included) and the total cubic feet of your items to calculate the real-time estimated price of your booking! In cases of last minute bookings, holidays, and rush periods, there is an automatic increase in our flat rates that will already be reflected in your estimated total.

Are there any items you cannot move?

There are items that we are unfortunately unable to move/deliver, including but not limited to: 

items exceeding 300lbs, grand or baby grand pianos, upright pianos, pallets with items stocked up, home renovation supplies such as flooring, vehicles/motorcycles, hazardous objects, and flammable objects. Please feel free to chat with us today to confirm if your item in question is not listed above!

Do you have a minimum booking size requirement?

No, MoveMate will accept bookings of all sizes. Please keep in mind that in some cases, if a booking is estimated to take only 1 hour, it may be extremely difficult for us to assign a team that is willing to perform it and we would have no choice but to cancel (at no additional cost to you).

Where can I select add-on features?

You can select any additional features at the end of the booking process, after you have selected a date and time. 

How far in advance should I be booking?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

Do you have a storage solution?

While MoveMate does not offer a moving solution, you can visit our partner Montreal Mini Storage here, for storage in the greater Montreal area.

Can I book for the truck only (no movers/mates)?

Unfortunately, we do not provide only the truck. All of our services include the labour. In situations like this, we recommend that you book for 1 Mate with a truck.

Why do I need to select all of the items I am moving?

At MoveMate, we recommend that you list all the items you require to be moved to avoid paying extra fees. Selecting all of your items allows us to give you an accurate quote so that you don’t have to rely on an hourly rate. We also want to make sure that our Mates are prepared to handle any special items or furniture to make sure that the move is done smoothly!

What cities are you operating in?

 MoveMate currently operates in 7 major cities across Canada, including Toronto, Montreal, Vancouver, Calgary, Winnipeg, Quebec City, and Edmonton.

Can I change the details of my move after I have booked?

You can change the details of your move after booking by logging in to your account, and clicking on "previous moves".

How is MoveMate different from traditional moving services?

As technology continues to bring us closer together, there is still no modern solution to deliver our most precious items to use in an easy, trustworthy, and seamless manner. We make the movement of large items simple, flexible and cost-effective through our integrated ecosystem. Our focus is on our customers’ experience, ensuring that the systems we design make their moving and delivery process easy, reliable, and hassle-free - all at their fingertips.

Why should I partner with MoveMate?

As e-commerce drives greater demand for furniture and, large item orders and storage, MoveMate is building the most advanced moving and delivery ecosystem to answer this growing need.Our solutions have been created with our partners in mind to match the supply and demand requirements, increase access to clients, and grow revenue. Today, there is no other moving solution that allows prop-tech and real estate companies to monetize leads and users.

Why is MoveMate different?

We are different because we are an asset light, proprietary tech solution that matches supply and demand to create value throughout the large item delivery and moving ecosystem. We offer a comprehensive, connected, and tech-driven solution developed specifically to match the supply and demand requirements. MoveMate is creating a truly modern solution to deliver customers’ most precious items in an integrated, trustworthy, and proficient way.

What type of business partners do you work with?

MoveMate works with a diverse array of partners across various industries, such as furniture stores, large-scale retailers for B2B partnerships, as well as real estate companies, proptech firms, and storage units for B2B2C partnerships.

Does MoveMate offer insurance for the move?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

What do you recommend that I do to book the move?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

What if my items are damaged during a move?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

What if I think that I should not be charged for the extra fees?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

What does MoveMate provide?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

Does MoveMate offer insurance for the move?

In an ideal situation, MoveMate would appreciate at least a minimum of 48-72 hours between when you book and the actual date of your booking. However, we still do our best to review and assign any last minute bookings that are placed. In the event that we are unable to service your requested time/date, our support team will contact you to discuss possible options.

*Long-distance requests should be placed at a minimum of 72 hours only as they require significantly more preparation!*

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